Reply To: Why BDE

Home Forums Decaffeinated Coffee Why BDE Reply To: Why BDE

#2217032
Someday
Participant

I see

שיטת הט”ז (יור”ד רמ יג): שהחותמים זלה”ה טועים ומחסרים וצריך לחתום זללה”ה.

יש אומרים: שיכול לומר שאר לשונות כגון “עליו השלום” “מנוחתו כבוד” מנוחותו בג”ע וכד’ (בן איש חי שופטים יד).

המנהג לומר ז”ל ויש מקצת שנוהגים לכתוב זללה”ה (ערוה”ש יור”ד רמ ל).

כתיבת מכתב שמזכיר בו את אביו
יש אומרים: שאף בתוך י”ב חודש צריך לכתוב זכרונו לברכה לחיי העולם הבא (רמ”א בדרכי משה רמ ד בשם שלטי גיבורים), והטעם: כיון שכתיבתו מתקיימת אף לאחר י”ב חודש.

יש שהשמיטו: את תיבה “לברכה” (רי”ף דף לד , ב בדפי הרי”ף בסוף העמוד ורמב”ם).

יש שהשמיטו: תיבות “לחיי העולם הבא” (טור שו”ע רמ ט).

כמה פעמים לומר באותו שיעור יש אומרים: מסתבר שתוך הספד או דרשה או שיעור לא צריך לומר
הריני כפרת משכבו כל פעם ופעם שמזכירו אלא פעם אחת סגי (הגרח”ק והגרנ”ק הובא בספר זכרון יוסף צבי דינר).

הדפסת כתבי ידי אביו: המדפיס כתבי יד של אביו מקיים מצות כיבוד אב (על פי שו”ת התעוררות תשובה ח”ג סימן יט).

https://www.dirshu.co.il/wp-content/uploads/2021/12/כיבוד-אביו-ואמו-אחר-מותם.pdf

Then he says his own Shtikel Toirah, but not bad

הטעם שמוסיפים לחיי עולם הבא: כדי לשנות ממה שנהגו שאמרו על אדם חיי “זכור לטוב” כמו שמצאנו ביומא (לח, א) אצל אברהם לכן הוסיפו “לחיי העולם הבא” (מהרש”א קידושין לא, ב ד”ה מכאן ואילך).
ולדבריו שפיר מנהג העולם שלא מקפידים לומר לחיי העולם הבא כיון שלא נוהגים לומר על אדם חי “זכור לטוב” שהוספה זו נוספה רק להבדיל בין חיים למתים.