Home › Forums › Decaffeinated Coffee › Minhagim After The Original Reason Is Gone › Reply To: Minhagim After The Original Reason Is Gone
Las – See Meshech Chachmah (Parshas Bo) another reason why we really keep two days:
http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=54978&st=&pgnum=116
ובזה יצא לנו טעם נפלא על הא דקאמר הגמרא הזהרו במנהג אבותיכם גזירה דילמא אתי לקלקולא דא”כ קשה גם בח”ל גם בא”י יהי’ להם דין אחד דגם בא”י שייך האי טעמא, וצ”ל משום דכבר נהגו והוה כמו דלא בטל הטעם ואכמ”ל דצריך ב”ד גדול בחכמה ומנין להתירו וכ”ז אינו נראה שיהיה לעיקר הטעם אבל מקובלים אנחנו מרבנו הגר”א דאם כי חז”ל פירשו טעמם בכ”ז עוד השאירו טמונים בסתר לבבם טעמים לאלפים גדולים ורמים אבל לא גלו זה לאוזן המון בני ישראל ככה אומר אשר לדברנו יש טעם נפלא דלפי מה שכתב רמב”ם בפהמ”ש בריש סנהדרין דיהיה ב”ד בארץ ישראל טרם ביאת משיח וקיבוץ גליות עיי”ש דבריו הנעימים וכן מפורש בירושלמי מע”ש פרק כרם רבעי זאת אומרת שבנין בהמ”ק יהיה קודם מלכות בית דוד, א”כ אם יהיה ב”ד בארץ ישראל יהיו מוכרחים לקדש עפ”י הראיה ואם לא תתראה הלבנה ביום שלשים אעפ”י שע”פ חשבון יהיה ראוי לקבוע בו, בכ”ז יהיה מעובר ואז יהיו צריכים לעשות בגולה שני ימים ולכן גזרו גם עכשיו דוגמה שעשה ריב”ז לאסור יום הנף גזירה שמא יבנה בהמ”ק וזה טעם נכון לעשות בזמן הזה שני יו”ט של גליות ובזה יסתם פי המתפרצים בעוה”ר ודו”ק בכ”ז היטב.